Ei dagbok på norsk

Det mener jeg ikke at jeg plutselig blir sint på alle vennene mine som kan bare engelsk, og avgjøre at jeg skal skrive bloggen min på en måte some ingen kan forstå meg – det aner jeg. Nei, det mener jeg slett ikke. Jeg vil bare øve min norsk some skal snart bli stadig verre hvis jeg gjøre ikke noe med det. Og kanskje jeg skal skrive noe hemmelig fakta også her, for ingen kan lese det. Paradoks, ikke sant? Men det er det faktisk. Vi føler oss trygg bare når vi er i skyggen.

For de som kan lese hva jeg skriver her – det er ikke mange av dere, synes jeg – jeg må si at jeg savner å gå på norskkurs. Jeg savner akkurat å ha noe å gjøre, en rutine å tilbringe dagen min. Jeg sitter foran pc-en min og tenker: jeg er en smart jenter, jeg kan mange ting.Bare gi meg en sjanse. Jeg søker på Finn. Det gjører jeg, absolutt. Men det er sommer nå, en type norsk Ramadan, så å si. Ingen ting fungerer her når. Alt jeg kan er å vente. Imidlertid kan jeg ikke ha min ferie, fordi jeg trenger en jobb å ha ferie.

Det er en ting som sjokkerte meg. Det er Michael. Jeg tenker ikke mye om han er død eller ikke. Men det minner jeg at jeg elsker ham fortsatt. Jeg lytter til sangene hans igjen, og jeg føler meg som en tiåring igjen. Jeg vil skrive en historie om ham, som jeg ser på ham, min Michael, min kjempersøt og mystisk mann. Men er det utroskap? Jeg lurer på det, fordi mannen min kan norsk ganske bra også. Ok, Michael er død og jeg vet ikke ham i egen person, det vet han. Men å vise så mye kjærlighet mot en bestemt mann, det er ikke særlig snill for mannen min.

Jeg vil ha en god rutine for å skape min dag også. Det betyr at jeg skal ikke legge meg kl. 2 eller 3 i morgnes, og våke opp kl. 12 eller 1 i ettermiddagen. Det føler ikke bra. Jeg vil ha en sunn livstil. Det blir synd hvis jeg har ikke den.

2 thoughts on “Ei dagbok på norsk

  1. eo ơi sao nhìn khó thế, sao mà nhớ đc, chưa kể phát âm chắc cũng khó lắm. Em giỏi thế, đã thế học luôn mấy thằng ở gần đấy, chắc ngôn ngữ cũng giông giống.

Leave a Reply

